SIŁA JEST KOBIETĄ

Kobiece inspiracje


Dzień Kobiet. Jeden z najważniejszych dni w roku, ale też moment, w którym często mam poczucie przygnębienia, frustracji, żalu i niepokoju. Moje uwielbienie kobiecości, kobiecej siły i inspirującej mocy kobiecych charakterów jest powszechnie znane moim bliższym i dalszym znajomym. W każdym podejmowanym działaniu, w każdym projekcie i planach na przyszłość na pierwszym miejscu stawiam na kobiecość: budowanie szacunku, wzajemne wsparcie, rozbudzanie pewności siebie i wiary we własne możliwości. Kobiety i ich siła oraz niejednorodność stały się tematem mojej pierwszej "instalacji" artystycznej już w czasach gimnazjum, później o wielu kobiecych wcieleniach pisałam w mojej pracy maturalnej, żeby ostatecznie zagłębić się w ten temat podczas projektów badawczych na studiach licencjackich. 

Kobiety w kulturze, w popkulturze, w moim otoczeniu, w historii - to one uczyły mnie kim chcę być, a kim nigdy nie powinnam się stać. Bycie kobietą to dar, ale również wielkie wyzwanie. Pragnę podejmować je codziennie na nowo i umacniać się w tym, kim jestem. A pomagają mi w tym moje kobiece inspiracje, którymi dzielę się w dzisiejszym wpisie. 

Kobiece inspiracje


10+ inspirujących kobiecych wystąpień TED


1. Soraya Chemaly: The Power of Women's Anger
2. Amy Cuddy: Your Body Language Shapes Who You Are
3. Brene Brown: The Power of Vulnerability
4. Chimamanda Ngozi Adichie: We should all be feminists
5. Sheryl Sandberg: Why we have too few women leaders
6. Ashley Judd: How online abuse of women has spiraled out of control
7. Anne-Marie Slaughter: Can We All "Have It All?"
8. Courtney Martin: Reinventing Feminism
9. Roxane Gay: Confessions of a bad feminist
10. Playlista TED Talks Women in business



Kobiece inspiracje

Bored Panda

Kobiece treści, które mnie kształtują




Kobiece inspiracje


Wspaniałe kobiece miejsca na spotkania z najlepszymi przyjaciółkami 

Kobiece inspiracje


Niezwykłe kobiety, które podziwiam 

Beyonce, Jane Fonda, Kora, Dorota Szelągowska, Natalia Hatalska*, Olka Kaźmierczak*, Maja Gojtowska*, Kasia Nosowska, Michelle Obama, Simone de Beauvoir, Pani Bukowa (chcę osiągnąć ten mindset), Paulina Klepacz i Aleksandra Nowak (G'rls Room), Karolina Kuklińska-Kosowicz (Yope), Areta Szpura (Local Herose)


*moje największe zawodowe inspiracje - na swojej krętej ścieżce zawodowej chcę codziennie stawać się ich mieszanką z dodatkiem swoich własnych mocnych stron 



Kobiece inspiracje

Niezastąpione osoby, które motywują mnie do działania


Tu nie pojawią się piękne grafiki, ani zdjęcia, ani nawet żadne tytuły. Ale to prawdopodobnie najważniejsza część całego wpisu dziękczynno-pochwalnego dla kobiecej siły i mądrości, bo dotyczy osób, które realnie mnie wspierają, dają trafne rady, służą swoim spokojem i obiektywnym spojrzeniem. To moje przyjaciółki, słuchaczki, towarzyszki lampki wina i zajadaczki pizzy neapolitańskiej. Moje wspaniałe kobiety!


Kobiece inspiracje



Życzę Wam dziś, abyście miały odwagę do bycia Sobą i chęci do dzielenia się swoją mądrością i wsparciem z innymi. Wolność i życie życiem, o którym marzycie to najpiękniejszy dar, jaki możecie sobie podarować.


Wild Planning kreatywny blog o planowaniu i równowadze życiowej



My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates